Робота Долинського КЗДО"Мрія" ведеться згідно річного плану.

План спрямований на виконання завдань Закону України “Про дошкільну освіту” та Базового Компоненту дошкільної освіти.

Педагогічний колектив працює над всебічним загальним розвитком вихованців відповідно до їхніх потенційних можливостей, формування базису особистісної культури: самообслуговування, комунікації, пізнавальної мотивації, бажання і вміння вчитися.

Головним напрямком діяльності кожного вихователя були і залишаються охорона, зміцнення здоров`я дітей, забезпечення необхідних умов для їх фізичного та психічного та розумового розвитку.

 

МЕТОДИЧНА РОБОТА В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ВІДПОВІДАЄ НАСТУПНИМ ПРАВИЛАМ:

- організована нестандартно, яскраво, жваво, цікаво, з урахуванням індивідуальних запитів і можливостей педагогів;

приносить вихователям відчутну практичну допомогу, тобто має безпосередній вихід;

позначається на рівні підготовленості вихованців;

задовольняє духовні, естетичні, моральні та інші запити педагога;

постійно користується увагою адміністрації: стимулюється, контролюється, враховується при підбитті підсумків;

створює умови для виникнення людських контактів і творчого спілкування з колегами, об’єднує спрямованістю до загальної мети.

ПРІОРІТЕТИ РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ Є:

- варіативне інформування педагогів про досягнення психолого-педагогічної науки та практики, про нові вимоги до фахівця;

диференційоване навчання й розвиток педагогічних кадрів, підвищення їх кваліфікації;

формування, виявлення, вивчення та впровадження найбільш цінного перспективного досвіду педагогічної діяльності;

підготовка методичного забезпечення для здійснення освітнього процесу;

формування готовності до професійного самовдосконалення.

МЕТА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:

Удосконалення системи безперервної освіти педагогічних кадрів, вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного педагога; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності, організація моніторингу якості освіти відповідно до Державних стандартів, запровадження компетентнісно-орієнтованого підходу до навчально-виховного процесу.

НАПРЯМКИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:

- підвищення соціально-психологічної культури педкадрів;

удосконалення педагогічної майстерності;

сприяння в опануванні світової та національної, мовної й побутової культури;

розвиток спеціальних умінь і навичок.

ГОЛОВНИМИ ЗАВДАННЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ Є:

- підвищення соціально-психологічної культури педагогічних працівників;

вдосконалення педагогічної майстерності та сприяння особистісному професійному зростанню педагогів;

сприяння в опануванні світовою, національною, побутовою культурою.

підтримка ділового тонусу педагогів;

стимулювання розвитку ініціативи, творчості, пошуку;

створення умов для праці в режимі розвитку, в напрямку опанування новими методами, прийомами, засобами, технологіями, системою навчання та виховання

оптимізація системи мотивації педагогів до підвищення фахової майстерності та узагальнення власного педагогічного досвіду.

 

РЕЗУЛЬТАТ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:

становлення індивідуальної авторської, якісної системи педагогічної діяльності, коли кожний педагог охоплений увагою методиста, разом з ним моделює, планує діяльність, одержує позитивні результати.

Методична робота – це спеціальний комплекс взаємопов'язаних практичних заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, їх безперервну та професійно-методичну освіту, яка зорієнтована в кінцевому результаті на підвищення рівня освіченості, розвинутості і вихованості.

Роль методичної служби дошкільного закладу збільшується в сучасних умовах у зв'язку з необхідністю раціонально і оперативно використовувати нові методи, прийоми і форми навчання та виховання. Серед педагогічних інновацій надається перевага особистісно орієнтованим технологіям, а саме:

технології організації самостійної роботи (портфоліо),

інформаційним технологіям;

комп'ютерним технологіям консультування.

Одним з основних завдань методичної служби є надання допомоги педагогам у формуванні й удосконаленні навичок самоосвітньої діяльності, що передбачає такі види роботи як: систематичне консультування з питань організації самоосвіти; допомога педагогу у визначенні різних позицій (сильних та слабких) з метою подолання труднощів; постійне інформування про новий передовий педагогічний досвід; підготовка й надання методичних рекомендацій щодо актуальних проблем теорії і практики. Рівень кваліфікації та педагогічної майстерності у кожного педагога свій, тому кожен самостійно обирає форму методичної роботи, засіб удосконалення педагогічної техніки і технології.

З метою забезпечення реалізації самоосвітньої роботи розроблено таку форму систематизації матеріалів як портфоліо самоосвітньої діяльності, яке є своєрідним інформаційним методичним банком педагога, тож воно має такі розділи:

І блок – Персональний портрет

ІІ блок – Індивідуальна освітня карта

ІІІ блок – Робочі матеріали

ІV блок – Мої досягнення

Крім того, кожним педагогом нашого КЗДО ведеться щоденник з питань підвищення кваліфікації, який включає в себе самоосвітню роботу з наступних питань:

підвищення фахового рівня;

педагогічні ради;

педагогічні години;

консультації , семінари - практикуми;

- огляд новинок періодичної преси;

В першому розділі вихователь представляє резюме – своєрідну візитку, своє творче кредо, обирає власний символ, напрямок, визначає педагогічні орієнтири.

Найбільш ефективними формами підвищення фахової майстерності вважаємо самоосвіту, навчання на курсах підвищення кваліфікації, колективні перегляди занять і окремих форм роботи. В нашому дошкільному закладі стало традицією серйозно готуватися до проведення відкритих заходів: педагоги за власною ініціативою перевертають підшивки журналів, нову методичну літературу, виготовляють незвичайні посібники, тому що їм самим вже не цікаво дивитися і презентувати застарілий і малоефективний досвід роботи.

Найвищим показником професійної компетентності педагогів, нашого дитячого садочка вважаємосформованість в них потреби в самовдосконаленні без спонукання «зверху».

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НАПОВНЕНИЙ МАТЕРІАЛАМИ ЗА ТАКИМИ РОЗДІЛАМИ:

- нормативно-правові акти з питань дошкільної освіти;

документація вихователя-методиста з освітньо-виховної роботи;

інформація про педагогічні кадри;

педагогічні посібники, зразки наочності, ігрові та дидактичні матеріали;

періодичні видання, психолого-педагогічна, методична та дитяча художня література;

технічні засоби, фото-, аудіо- та відеоматеріали.

Матеріали, зібрані в методичному кабінеті, систематизовані та розташовані для зручного використання, що відображено у каталозі методичного кабінету Окремими розділами виділено нормативні документи, документація вихователя-методиста; матеріали атестації працівників; співпраця зі школою, родиною, матеріали перспективного педагогічного досвіду.

Навчально-виховна діяльність в дошкільному закладі планується згідно інструктивно-методичних рекомендацій

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ЗАКЛАДУ

НА 2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

МЕТА:

 

- особистісне зростаннядошкільнят через інтеграцію діяльності родинного та суспільного дошкільного виховання;

- забезпечення емоційного благополуччя дитини;

Завдання:

        1.Спрямувати роботу педагогічного колективуна використаннядітьми власних уміньта навичок в ігровій діяльності,забезпечуючи соціальний досвід дитини.

2. Формування духовного потенціалу особистості дошкільника шляхом використання складових національної культури: рідної мови, народного мистецтва , календарно-обрядових свят, народознавства.

3.Удосконалювати роботу щодо формування мовленнєвої компетентності дитини шляхом застосування комплексу методів та прийомів в різних видах діяльності з використанням народознавства.

 

       4. Забезпечити наступність та взаємодію в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи для створення єдиної динамічної та перспективної системи, спрямованої на безкризовий розвиток дітей в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».

 

 - Тематичні методичні години при методистові - 

 

№ з.п.

Заходи

Термін проведення

 

Відповідальні

Примітка

Тематичні методичні години при методистові

1.

«Самоосвіта – вектор на зростання фахової майстерності»

Вересень 2019

 

Вихователь-методист

 

2.

«Комунікативна культура – складова іміджу педагога»

Листопад 2019

Вихователь-методист

 

3.

«Інновації – в дію!»

Лютий 2020

Вихователь-методист

 

4.

Вчимося діяти у конфліктах з батьками

Квітень 2020

Вихователь-методист


Семінар-практикум з елементами ігрового тренінгу             

    «Творчий педагог   –  творча дитина»

Мета : виявити рівень знань педагогів про поняття «Творчість», «Креативність», «Творча особистість» ; узагальнити та конкретизувати знання із проблеми формування творчої особистості дошкільників засобами художньо-естетичного виховання; вправляти в умінні працювати в команді,  аналізувати ситуацію,  доходити спільної думки під час виконання командних та колективних завдань.

  Розвивати творчість, активність, образне мислення,   творчу уяву, швидкість реакції  у вирішенні завдань.

 

 Виховувати вміння працювати командою, проявляти тактовність та толерантність.              



                                                        Призупинення освітнього процесу!!!



             Щоденний план роботи КЗДО"Мрія" на період запровадження карантину включає використання різних ресурсів для організації освітнього процесу шляхом застосування інформаційно-комунікаційних технологій .






 

«Використання інформаційно-комунікаційних

технологій в освітньому процесі»

 

Людина освічена - той, хто знає, де знайти те, чого він не знає»
Георг Зиммель

 

             Використання інформаційно-комунікаційних технологій в дитячому садку - актуальна проблема сучасного дошкільного виховання. Важливість та необхідність впровадження таких технологій у процес освітньої діяльності відзначалася міжнародними експертами у «Всесвітній доповіді з комунікації та інформації», підготовленому ЮНЕСКО. У нашій країні, за останні 5 років, стався ряд подій, які визначають прискорений розвиток інтернет-технологій в дошкільних установах. Передумови формування системи електронних ресурсів дошкільної освіти представлені на слайді.

В даний час в нашій країні реалізується Стратегії розвитку інформаційного суспільства, яка пов'язана з доступністю інформації для всіх категорій громадян та організацією доступу до цієї інформації. Тому використання інформаційно-комунікаційних технологій є одним із пріоритетів освіти. Інформатизація системи освіти пред'являє нові вимоги до педагога та його професійної компетентності. Комунікативна компетентність педагога передбачає здатність вибудовувати комунікації в різних форматах: усному, письмовому, дискусійному, візуальному, комп'ютерному, електронному. Педагог повинен не тільки вміти користуватися комп'ютером і сучасним мультимедійним обладнанням, але і створювати свої освітні ресурси, широко використовувати їх у своїй педагогічній діяльності.

Комп'ютери в шкільних класах сьогодні вже не сприймаються як щось рідкісне, екзотичне, проте в дитячому саду вони ще не перетворилися на добре освоєний інструмент педагогів. Але з кожним роком сучасні інформаційні технології все міцніше входять в наше життя. Тому, дошкільна освітнє установа, як носій культури та знань, також не може залишатися осторонь.

Інформаційні технології, це не тільки і не стільки комп'ютери та їх програмне забезпечення. Під інформаційно-комунікативними технологіями розуміється використання комп'ютера, Інтернету, телевізора, відео, DVD, CD, мультимедіа, аудіовізуального обладнання, тобто всього того, що може представляти широкі можливості для комунікації. Використання комп'ютерних технологій допомагає:

залучати пасивних слухачів до активної діяльності;
робити освітню діяльність більш наочною та інтенсивної;
формувати інформаційну культуру у дітей;
активізувати пізнавальний інтерес;
реалізовувати особистісно-орієнтований та диференційований підходи у навчанні;
дисциплінувати самого вихователя, формувати інтерес до роботи;
активізувати розумові процеси (аналіз, синтез, порівняння та ін)

 

У своїй роботі педагог може використовувати такі засоби інформаційно-комунікаційних технологій:
- Комп'ютер
- Мультимедійний проектор
- Принтер
- Відеомагнітофон
DVD плеєр
- Телевізор
- Магнітофон
- Фотоапарат
- Відеокамера
- Електронні дошки

Так само можна виділити наступні види інтерактивних матеріалів:
- Фотографії;
- Відеоролики;
- Відеофрагменти (фільмів, казок, мультфільмів);
- Презентації (електронні книги, електронні виставки);
- Дитячі розвиваючі комп'ютерні ігри;
- Можливе створення колекцій цифрових фотографій і мультфільмів.

 

Зупинимося на перевагах використання інтерактивних матеріалів.

 

Дані матеріали:
- дозволяють збільшити сприйняття матеріалу за рахунок збільшення кількості ілюстративного матеріалу;
- дозволяють робити поправки під час НОД, виконувати спільну роботу дітей у взаємодії, здійснювати інтерактивну взаємозв'язок дитина - педагог;
- використання мультимедійних презентацій забезпечує наочність, яка сприяє кращому сприйняттю і запам'ятовуванню матеріалу, що дуже важливо, враховуючи наочно-образне мислення дітей дошкільного віку;
- одночасно використовується графічна, текстова, аудіовізуальна інформація;
- при використанні анімації і вставки відеофрагментів можливий показ динамічних процесів;
- за допомогою комп'ютера можна змоделювати такі життєві ситуації, які не можна або складно показати під час освітньої діяльності небудь побачити в повсякденному житті (наприклад, відтворення звуків тварин; роботу транспорту тощо);
- використання нових прийомів пояснення і закріплення, особливо в ігровій формі, підвищує мимовільну увагу дітей, допомагає розвинути довільну;
- безпосередньо освітня діяльність з використанням інформаційно-комунікаційних технологій спонукає дітей до пошукової та пізнавальної діяльності, включаючи й пошук в мережі Інтернет самостійно або разом з батьками;
- висока динаміка безпосередньо освітньої діяльності сприяє ефективному засвоєнню матеріалу, розвитку пам'яті, уяви, творчості дітей.

Підбір ілюстративного матеріалу до НОД і для оформлення стендів, альбомів, групи, кабінетів (сканування, Інтернет; принтер, презентація).
Створення дидактичних ігор.
Підбір додаткового пізнавального матеріалу до НОД, знайомство зі сценаріями свят та інших заходів.
Обмін досвідом, знайомство з періодикою, напрацюваннями інших педагогів Росії і зарубіжжя.
Оформлення групової документації, звітів. Комп'ютер дозволить не писати звіти та аналізи кожен раз, а достатньо набрати один раз схему і надалі тільки вносити необхідні зміни.

Створення презентацій в програмі Рower Рoint для підвищення ефективності освітніх занять з дітьми та педагогічної компетенції батьків. Існують наступні види презентацій: Для позначення теми або як супровід до пояснення педагога; Для супроводу невеликих театралізованих сценок чи постановок казок дітьми; Для супроводу свята для дітей або для контролю знань та ін. Для супроводу концерту Для проведення батьківських зборів

 

Особливе місце при використанні ІКТ займає робота з батьками:

 

1.Мінімізація часу доступу до інформації суб'єктів комунікації;
2.
Можливість продемонструвати будь-які документи, фотоматеріали;
3. Забезпечення індивідуального підходу до суб'єкта комунікації;
4. Оптимальне поєднання індивідуальної групової;
5. Зростання обсягу інформації;
6. Забезпечує діалог суб'єктів комунікації (електронна пошта, форум);
7. Оперативне отримання інформації;
8. Розширення інформаційних потоків;
9. Використання ІКТ при проведенні батьківських зборів.

 

Незважаючи на всі переваги використання інформаційно-комунікативних технологій, існує і ряд проблем, при їх використанні. І насамперед це реальна загроза здоров'ю, що виникає при ранньому привчанні малюків до комп'ютера.

При використанні даних технологій вихователь, насамперед, повинен керуватися Санітарно-епідеміологічними вимогами до влаштування, утримання та режиму роботи дошкільних установ (Санпін 2.4.1.2660-10): «12.21. Безпосередньо освітню діяльність з використанням комп'ютерів для дітей 5-7 років слід проводити не більше одного разу протягом дня і не частіше трьох разів на тиждень у дні найбільш високої працездатності: у вівторок, середу та четвер. Після роботи з комп'ютером з дітьми проводять гімнастику для очей. Безперервна тривалість роботи з комп'ютером у формі розвиваючих ігор для дітей 5 років не повинна перевищувати 10 хвилин, для дітей 6-7 років - 15 хвилин. Для дітей, які мають хронічну патологію, частохворіючих (більше 4 разів у рік), після перенесених захворювань протягом 2-тижнів тривалість безпосередньо освітньої діяльності з використанням комп'ютера повинна бути скорочена: для дітей 5 років - до 7 хвилин, для дітей 6 років - до 10 хвилин.

Для зниження стомлюваності дітей в процесі безпосереднього здійснення освітньої діяльності з використанням комп'ютерної техніки необхідно забезпечити гігієнічно раціональну організацію робочого місця: відповідність меблів зросту дитини, достатній рівень освітленості. Екран відеомонітора повинен знаходитися на рівні очей або трохи нижче, на відстані не ближче 50 див. Дитина, носить окуляри, має займатися за комп'ютером у них. Неприпустимо використання одного комп'ютера для одночасного заняття двох або більше дітей. Безпосередньо освітню діяльність з використанням дітьми комп'ютерів проводять в присутності педагога або вихователя (методиста)».

 

 

На початку квітня діти і дорослі святкують день народження дитячої книги. З моменту появи на світ людина починає вчитися ходити, говорити, пізнавати навколишній світ. Сонячний промінь і метелик, який сів на квітку, кумедна картинка і добра пісня, весела гра і улюблена книга – перші вчителі дитини.

Книга! Вона поруч від самого народження. Перші казки, оповідання та вірші читають нам мама і тато, братик і сестричка. Книга розповідає про казкових богатирів, про шкільне життя, про далекі екзотичні країни. З книгою кожен із нас може мандрувати в минуле і в майбутнє. Про все на світі розповідає книга.

Показовим є святкування Міжнародного дня дитячої книги, адже книга має неабиякий вплив на формування духовного світу людини. Дитяча книга – перша сходинка до пізнання безмежного, чарівного, дивовижного світу – життя.

Вихованці КЗДО «Мрія» теж полюбляють читати книжки разом із своїми батьками. Вони продемонстрували свої найулюбленіші книжки.

 




http://dnz10.kupyansk.info/files/docs/0000/_si_0_92824858.jpg

 

Удома з дітьми під час карантину? Візьміть до уваги декілька ідей

Як батькам провести тривалий час удома з дитиною так, аби ніхто не нудьгував і не дратувався? Це залежить зокрема від того, чи вміє дитина організовувати власну діяльність. Дитині дошкільного віку це набагато складніше, ніж школяру. Як батьки можуть допомогти дошкільнику?

Самоорганізація дошкільника

Поняття «самоорганізація» означає раціональну й усвідомлену організацію своєї діяльності. Якщо йдеться про дитину — чи може вона без зовнішнього контролю, допомоги і стимуляції з боку дорослого організовувати свою діяльність і досягати поставлених цілей. Розвиток самоорганізації пов’язаний із формуванням у дитини в старшому дошкільному віці важливого психічного новоутворення — довільності психічних процесів.

На цьому етапі дитина набуває змогу:

сприймати та розуміти завдання;

планувати свою діяльність;

здійснювати самоконтроль діяльності та самооцінку.

«Стартовим майданчиком» для становлення самоорганізації є самостійність дитини.

Як проявляється самостійність

Самостійність зароджується на межі першого і другого років життя, коли у малюків з’являється потужне бажання пізнавати навколишній світ. Перші самостійні дії поступово удосконалюються і ускладнюються під час ігор, занять, спілкування. Показником розвитку самостійності дитини є результативність дій. При цьому постійний контроль з боку дорослого не бажаний — він може призвести до розвитку у дитини безвольності, безвідповідальності, лінощів, інфантилізму.

Що можуть зробити дорослі

Насамперед дорослі мають пам’ятати, що обсяг самостійних дій дитини поступово збільшується. Відтак допомогу потрібно зменшувати. Навіть якщо дитині потрібно набагато більше часу на виконання дії власноруч, ніж це зробили би дорослі — необхідно стримати власну нетерплячку і дати їй цей час. Тим паче, що під час «карантинного» перебування вдома це можна собі дозволити.

 

 

 

 


 

Сторінка практичного психолога - Поради фахівців - Каталог статей ...

 

 Батьківська єдність – важливий закон виховання

        Досить поширеним явищем у сімейному житті є намагання деяких батьків завоювати дешевий авторитет у дітей за допомогою таких прийомів, як запобігання, своєрідний підкуп, показ своєї доброти тощо. Батьківський розрахунок тут доволі простий: дитина побачить, як її люблю і любитиме мене. При цьому батьки не враховують той факт, що дитяча проникливість сильніша за проникливість дорослої людини. Для дитини дорослий – перспектива її життя і розвитку, її майбутнє. Саме тому діти досить уважно вивчають дорослих, у першу чергу власних батьків, обираючи для наслідування привабливі для них риси, якості характеру, манери, норми поведінки. На певній стадії розвитку, як правило, помічає згадану фальш і нещирість у поведінці батька чи матері. Наслідком цього стає, по-перше, втрата авторитету батьків у дітей, втрата поваги до батьків, і по-друге, формування таких негативних якостей, як лицемірство, брехливість, нещирість.

Ще гірше, коли батько або мати вступають у своєрідне змагання в зовнішньому прояві любові до дітей. Запитання «Кого ти більше любиш – маму чи тата?» не таке вже й абстрактне у практиці сімейного виховання, особливо, якщо воно підкріпляється відповідними діями з боку батьків. Нерідко в сім'ях виникає своєрідне змагання між батьком і матір'ю у проявах «любові до дітей».

        Подібні явища можуть мати місце в сім'ях, де батьки живуть між собою у злагоді. Але такий стиль виховання веде до негативних результатів. Зокрема, вказана змагальність батьків у прояві любові до дітей тягне за собою такі небажані наслідки: за наявності в сім'ї двох або більше дітей відбувається своєрідний поділ сфер впливу батька і матері на них, з'являються улюбленці й обділені любов'ю, між дітьми може виникнути відчуженість або навіть ворожнеча. Якщо дитина в сім'ї – одна, то у подібній ситуації, зваживши всі «за» і «проти», вона віддає перевагу комусь одному з батьків, відсунувши на другий план іншого. Своєму кумиру дитина буде дарувати увагу і ласку, любов і повагу, вдячність і доброзичливість. Інший з батьків буде обійдений дитячою увагою. Такий стан веде до розладу між батьками, а дитина росте нещирою, користуючись конкуруючою батьківською любов'ю. 

 

       


                     22 квітня – День Землі: як підтримати

                    та допомогти планеті онлайн чи вдома?

Не дивлячись на те, що наразі увага планети прикута до боротьби з пандемією, зміни клімату залишаються не менш важливою проблемою і вимагають невідкладних заходів.
22_zemlya 22 квітня – День Землі: як підтримати та допомогти планеті онлайн чи вдома?

         Щорічно 22 квітня люди по всій планеті відзначають День Землі, свято любові та турботи про нашу спільну домівку. День Землі вперше відзначили в 1970 році. Акції та заходи до Всесвітнього дня Землі спонукають людей бути уважнішими до тендітного і вразливого довкілля.

         І наші дітки долучилися до цієї акції.


                         Підсумкове засідання комісії з дошкільної освіти

7 травня відбулося розширене засідання ММК з дошкільної освіти в онлайн режимі на платформі Zoom. У засіданні взяли участь:

- Куратом методичного сервісного центру відділу освіти - Пляшкова Т.В. ,

- методист КЗДО ''Мрія'' - Немченко Т. В. ,

- вихователі та члени комісії ММК: Клименко Т. М. , Каспірова М. В. , Загута І. Ф. , Москаленко А. В. , Ревенко Н. О.

Клименко Т.М. голова ММК підвела підсумки  роботи  2019/2020 н. р., а  учасники засідання поділилися найвизначнішими досягненнями за рік.

На засідання було прийнято рішення, узагальнити досвід роботи в дистанційному режимі під час карантину, з метою  подальшого  використання у роботі, враховуючи виклики сьогодення.

А також, оновлення і поглиблення знань педагогічних працівників з методик Кюізенера і М.Монтессорі, які активно впливають на використання інноваційних форм і засобів інтелектуального розвитку дітей в дошкільних закладах, і систематичного підвищення професійного  рівня  вихователів.