ДОЛИНСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «МРІЯ»

 

ДОЛИНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

ЗАПОРІЗЬКОГО РАЙОНУ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Т.Шевченка, 14, с.Долинське, Запорізький район, Запорізька область, 70420,

тел. 701-25-53 e-mail: dolinskiydnz@ukr.net,

web: https://sadmria14.jimdo.com/  Код ЄДРПОУ 35432830

 

   23.06.2020 01-09\0316                                                                                                                  На № 141  від 10.06.2020

                                                                                                  

                                                                                        Відділ освіти , молоді та спорту

                                                                                       Долинської сільської ради

 

 

 

Звіт перед громадськістю директора                                                                                         

  Долинського комунального закладу

дошкільної освіти «Мрія»

Долинської сільської ради

Запорізького району Запорізької області

за 2019/2020  навчального року

 

        1.Загальні положення

       На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», наказу відділу освіти молоді та спорту Долинської сільської ради   від 10.06.2020 р. № 141 «Про звітування  керівників освітніх закладів  у 2020 році  в умовах карантину».

Як директор, у своїй діяльності, я керуюсь Статутом нашого закладу, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, Посадовими обов’язками директора.

      У поточному навчальному році мої рішення та дії, як керівника закладу були спрямовані головним чином на:

- якісну реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» та забезпечення рівня дошкільної освіти в межах державних вимог до її змісту й обсягу;

- контроль за відповідністю застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання й навчання дітей в закладі;

- формування мережі, комплектування груп відповідно до запиту батьків;

- дотримання санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;

- підтримку ініціатив, як з боку батьків так і збоку працівників закладу, щодо вдосконалення освітнього процесу;

- виконання річних завдань;

- складання бюджетного запиту на рік.

Заклад дошкільної освіти «Мрія» Долинської сільської ради працює з 2007 року.

Юридична адреса закладу: 70420, Запорізький район, Запорізька область, с.Долинське, вул.Т.Шевченка14,тел..701-25-53,e-mail:dolinskiydnz@ukr.net,web: https://sadmria14.jimdo.com

Заклад розрахований на 80 місць, у 2019/2020 н.р.  відвідували 85 дітей, які укомплектовані в 4 групи, які комплектуються за віковими ознаками:

1 група  перша молодша – 11 дітей;

1 група друга молодша – 20 дітей;

1 група середня -22 дитини;

1 група старша – 32 дитини.

Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем, режим роботи – з 6.30 до 18.30, вихідні: субота, неділя  та святкові  дні.

  Головною метою, ЗДО «Мрія» є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у вихованні, догляді та оздоровленні дітей дошкільного віку, створення умов для їх фізичного,  розумового і духовного розвитку.

            2.Кадрове забезпечення закладу.

     КЗДО «Мрія»  укомплектований педагогіч­ними кадрами та обслуговуючим персоналом. Педагоги  мають  спеціальну педагогічну освіту, за станом здоров'я їм дозволено здійснювати педагогічну діяльність.

     В закладі працюють 24 працівника, з них – 12 педагогів, 7 з яких мають вищу  освіту. В штаті є  вихователь-методист, вихователі, керівник гуртка, практичний психолог, логопед, дефектолог, соціальний педагог, сестра медична та медична сестра з дієтичного харчування, музичний керівник.          

     3.Методична робота

У 2019 – 2020н.р. педагогічний колектив працював за планом, який був складений згідно листа МОН України від 03.07.2009 р. № 1/9 – 455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», схвалений на серпневій педагогічній раді, затверджений керівником КЗДО та погоджений з Відділом освіти молоді та спорту Долинської сільської ради Запорізьького району Запорізької області. 

Мета педагогічного колективу на 2019-2020 навчальний рік

особистісне зростання дітей дошкільного віку, через інтеграцію діяльності родинного та суспільного дошкільного виховання;

- забезпечення емоційного благополуччя дитини;

- розвиток пізнавальних здібностей і нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

-  виховання любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традиції і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей інших націй та народів, свідоме ставлення до себе, оточення та довкілля;

-   виховання здорової, гармонійно розвиненої особистості;

-  запобігання розладам фізичного і психічного розвитку дітей дошкільної освіти;

- підготовка дошкільнят до навчання в закладах загальної середньої освіти;

-  виконання вимог Базового компоненту дошкільної освіти.

        Завдання на 2019-2020 навчальний рік

1. Спрямувати роботу педагогічного колективу на використання дітьми дошкільного віку власних умінь та навичок в ігровій діяльності, забезпечуючи соціальний досвід дитини.

2. Формування духовного потенціалу особистості дошкільника шляхом використання складових національної культури: рідної мови, народного мистецтва, календарно-обрядових свят,  народознавства, патріотичного виховання.

3. Удосконалювати роботу, щодо формування мовленнєвої компетентності дитини шляхом застосування комплексу методів та прийомів в різних видах діяльності з використанням народознавства.

 4. Забезпечити наступність та взаємодію в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи для створення єдиної динамічної та перспективної системи, спрямованої на безкризовий розвиток дітей в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».

 

Працюючи над реалізацією завдань, головною нашою метою було створення належних умов для розвитку особистості дитини, інтеграції діяльності родинного і суспільного виховання, забезпечуючи її емоційне благополуччя.  Для цього на початку навчального року всі діти були обстежені на психолого-педагогічний розвиток, рівень сформованості у дітей соціальної компетентності, емоційний стан та виявлення статусу дітей в групі однолітків по методиці соціометрії  Я. Коломенського.

Моніторинг результативності навчання і виховання дітей показав, що за педагогічними критеріями з 58 обстеженої дитини, мають -  (3,4%) - високого рівня розвитку, (27,6%) - достатнього рівня, (62,1%) - середнього рівня, (6,9%) - низького рівня. Результати діагностування були опрацьовані, проаналізовані, систематизовані, надані методичні рекомендації, щодо проведення роботи в групах для підвищення рівня розвитку дітей.  Виходячи з отриманих даних розроблено алгоритм роботи в групах та  навчально-виховна,  методична робота КЗДО.

Проведення роботи щодо реалізації річних завдань 2019 – 2020н.р. здійснювалася відповідно вимог Базового компоненту (в новій редакції),  комплексної додаткової освітньої програми «Українське дошкілля», використовуючи новинки методичної літератури, спрямованої на вирішення оздоровчих, освітніх та виховних завдань.

Педагоги здебільше зосереджують увагу дітей на діалогічну мову. Відчувається дефіцит занять, які розвивають монологічну мову. Діти груп, недостатньо вміють логічно й послідовно будувати речення, питання - без повторів, пауз. При  складанні розповідей мало вживають образні художньо – поетичні вирази, приказки, фразеологічні звороти, звертання, пряму мову тощо.

Оскільки на сьогодні напрямок даної ро­боти потребує належної уваги, то педагогічний колектив продовжує роботу по розвитку комунікативної діяльності дітей. Ми усвідомлюємо, що арсенал установлених методів варто розширювати, вводячи в освітній процес нові технології та нетрадиційні методи навчання, які будуть спонукати дошкільників до розвитку комунікативної діяльності, збагаченню словника дітей за лексичними темами, складанню простих та поширених речень, розвиток монологічної мови, уміння логічно й послідовно будувати розповіді без повторів, пауз.

Доцільно зазначити, що на підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки педагогів позитивно впливають проведені методичні заняття, семінари, практикуми з використанням сучасних форм роботи.

Форми організації науково-методичної роботи в КЗДО динамічні. Вибір кожної з них залежав від педагогічної культури вихователів, морально – психологічного клімату в колективі, матеріально-технологічних можливостей КЗДО, інноваційної відкритості й активності педагогів.

 Програмно-методичне забезпечення дошкільного закладу спонукає педагогів до творчості, вдосконалення їх професійної майстерність. Одним з аспектів підвищення професійного рівня педагогів та медичних працівників є курсова перепідготовка і атестація, яка проводиться згідно перспективного плану підвищення кваліфікації педагогів.

Зібрано достатню кількість матеріалів для роботи з батьками: методичні рекомендації, зразки папок-пересувок, тематика консультацій та бесід, рекомендації  щодо проведення інтерактивних форм роботи з батьками.

В методичному кабінеті підібрана достатня кількість матеріалів та методик обстеження дітей різних вікових груп, завдання на виявлення рівня пізнавальної активності вихованців, які допомагають вихователям у проведенні вивчення рівня розвитку та планування корекційної роботи з дітьми.

Проаналізувавши екран активності педагогів в методичній роботі КЗДО «Мрія», самими активними педагогами можна визначити: Сіряченко С.І., Клименко Т.М., Ревенко Н.О.,Єрофєєва А.В.

Ці педагоги добре усвідомлюють необхідність емоційного контакту з дітьми, розуміють їхній психічний стан, закономірність розвитку. Маючи перед собою конкретну мету навчання і виховання дітей, добирають необхідні засоби для їх досягнення.

 

Вихованці та педагоги КЗДО «Мрія» приймали участь у таких конкурсах:

1.Обласний конкурс дитячого малюнка: «Місцеве самоврядування очима дітей «Барвистий світ дитячих мрій»»;

2. Конкурс малюнка: «Фокс і Трот поспішають на допомогу»;

3.Всеукраїнський конкурс: «Новорічна композиція» та зайняли перші місця: Мітітяк Олександр,  Кузьменко Поліна,  Барилюк Ярослав.

4. «X Всеукраїнський конкурс на кращий вебсайт закладу освіти»;

5.Всеукраїнське заняття доброти:  «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин»;

6.Фестиваль педагогічних ідей: «Освіта для здоров'я», керівник гуртка з фізичної культури  Єрофєєва А.В., яка зайняла 18 місце.

7.Конкурс відео-роликів «Країна сонячних мрій».

Методична служба спрямовує свою діяльність на забезпечення розуміння педагогами важливості впровадження педагогічних інновацій в навчально-виховний процес з метою покращення якості освіти. У закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів. Інноваційна діяльність проводиться на рівні закладу та підпорядкована стратегічній меті - забезпеченню формування, зміцнення, укріплення та відновлення здоров’я дітей, а також становленню і розвитку особистісно-зорієнтованої освітньої системи в цілому.

Методична робота спрямована на постійну самоосвіту вихователів, регулярний огляд методичної й фахової літератури. На достатньому рівні організовано індивідуальну самоосвітню підготовку педагогів – вивчення передового педагогічного досвіду, інноваційних технологій.

Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця закладу з батьківською громадою. Допомога батькам вихованців здійснювалась шляхом надання кваліфікованої допомоги фахівцями: керівником закладу, вихователем-методистом,  вихователями груп, іншими спеціалістами з питань розвитку, виховання та навчання дітей. Робота з батьками проводилась у формі групових та індивідуальних усних і письмових консультацій, телефонних консультацій, бесід, шляхом залучення батьків до співпраці і взаємодії з педагогами у закладі дошкільної освіти. Це перегляд та участь батьків в дитячих святах, розвагах, проведення спільних спортивних розваг та свят, виховних заходів, днів відчинених дверей. Застосовувались засоби наочної пропаганди (інформаційні бюлетені, батьківські куточки з папками - пересувками, фотовиставки, виставки психолого-педагогічної літератури тощо). Традиційно для батьків організовувались виставки робіт дітей з зображувальної діяльності - Творчої групи ЗДО «Мрія». Для забезпечення інформування батьків та громадськості про діяльність колективу працівників закладу дошкільної освіти,  працює сайт КЗДО «Мрія https://sadmria14.jimdo.com. Завдяки цьому, ми маємо можливість висвітлювати важливі моменти із життя нашого  дошкільного закладу

Недивлячись на запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID- 19, батьки та діти  брали активну участь в житті та вихованні своїх дітей .

            Щоденна ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, заняття з фізкультури, прогулянки, спортивні розваги,  гімнастика пробудження – це все застосовувалося   у нашому закладі і сприяло зміцненню здоров’я наших вихованців та батьків.   

В 2019-2020 навчальному році в ЗДО працювало 3 інклюзивні групи, які відвідували: 1 дитина  з ООП та 4 діти – інваліди.

Інклюзивне навчання передусім, передбачає перебування дитини з особливими потребами в закладі дошкільної освіти для оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками, соціалізації в соціумі. А також, адаптувати, дітей дошкільного віку та їх батьків, до дітей з особливими освітніми потребами в соціумі.

Сама ідея інклюзії базується на тому, що життя та побут дітей з особливими освітніми потребами, мають бути найбільш наближені до умов і стилю життя суспільства, в якому вони перебувають. В нашому дошкільному закладі, це групи загального розвитку дітей, де також відвідують діти з особливими освітніми потребами. Освітній процес в інклюзивних групах дітей з ООП проводиться: відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, за окремими індивідуальними програмами, затвердженими МОН, методиками з огляду на індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей ураховуючи висновку та рекомендації ІРЦ. 

Команда фахівців  дошкільного  закладу (команда психолого-педагогічного супроводу дитини  з особливими освітніми потребами) розробили індивідуальну програму  розвитку дитини з особливими освітніми потребами та здійснювали  відповідний психолого – педагогічний супровід  дітей особливими освітніми потребами.

Підводячи підсумок, з поставлених закладом дошкільної освіти завдань, можна зробити висновок, що завдяки правильно організованій методичній роботі педагоги мали змогу: 

- Брати участь у міжшкільному методичному обєднанні вихователів ЗДО;

- Були активними учасниками семінарів, тренінгів;

- Проводити відкриті заняття  (обмін досвідом);

             5.Соціальний захист та медичне обслуговування.

       Одним із пріоритетних напрямків мене, як керівника є забезпечення соціального захисту, збереження і зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу.

В закладі суворо дотримуються вимоги, щодо забезпечення прав дитини, які закріплені у основних державних документах. У нас створені всі умови для реалізації державних гарантій дітям різних соціальних категорій на отримання дошкільного виховання, здобуття якісної освіти на рівні, що відповідає їх здібностям та можливостям. Головною метою  програми  Долинської сільської ради «Організація харчування  учнів та вихованців загальноосвітніх навчальних закладів» є сприяння збереженню здоров’я  учнів та вихованців забезпечення дітей раціональним, якісним та безпечним харчуванням в загальноосвітніх навчальних та дошкільних закладах Долинської сільської ради, звільнені від плати за харчування категорія діей, а саме:

-  діти  учасників АТО;

-  діти з  малозабезпечених сімей(за наявності довідки);

-  діти сироти та діти позбавлених батьківського піклування;

-  діти з інвалідністю;

-  діти ВПО;

-  50 % від вартості  харчування дітей  з багатодітних сімей.

 

                              Моніторинг показників дітей пільгового контингенту 

за  2019/2020 навчальний рік

 

з\п

Пільгова категорія

Кількість

На початок року

На кінець року

1.

Діти – сироти

1

1

2.

Діти з багатодітних сімей

9

12

3.

Діти з малазабезпечених сімей

1

0

4.

Діти, батьки яких відбувають військову службу в зоні АТО

5

5

5.

Діти з особливими освітніми потребами

1

1

6.

Діти з інвалідністю

2

4

 В закладі є 1 медичний кабінет. Укомплектований всім необхідним для роботи. Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої медичної допомоги. Здійснення медичного супроводу дітей, надання їм у разі потреби невідкладної медичної допомоги відбувається відповідно до нормативно- правових документів. Систематично здійснюється спільний контроль медперсоналу та педагогів за фізичним розвитком дітей.

                          6. Організація харчування

          В закладі проводилась постійна планомірна робота щодо організації харчування дітей.  Здійснювався постійний контроль за роботою з організації харчування. За результатами контролю видано відповідні накази.

 Для правильної організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню.  Проводився аналіз виконання норм харчування 1 раз на 10 днів.

Регулярно проводилось зняття проб готової їжі, відбирались добові проби, велась вся необхідна документація щодо організації харчування дітей. На літній оздоровчий період сума на харчування збільшується на 10 %.

Директором видані відповідні накази, з якими були ознайомлені працівники закладу, а саме: наказ «Про організацію харчування дітей у 2019/2020  навчальному році та ін.. На підставі вищевикладеного аналізу харчування дітей у закладі та з метою покращення організації харчування здійснювався моніторинг виконання натуральних норм харчування, вартості харчування дітей.

Я, як керівник постійно тримаю на контролі організацію раціонального харчування  в закладі. Результати контролю обговорюються на оперативних нарадах, обговорюються питання щодо покращення роботи з цього питання.

Сформованість культурно-гігієнічних навичок дітей під час організації харчування.

Виховання культурно-гігієнічних навичок проходить на позитивному емоційному фоні. Робота ведеться систематично в повсякденному житті, проводяться бесіди під час відповідних занять на валеологічні теми, використовується в освітньому процесі художнє слово, народний фольклор (потішки, примовки) для створення позитивних емоцій в дітей у процесі засвоєння певних культурно-гігієнічних навичок. Діти знають основні вимоги до режиму та гігієни харчування, виконують правила культурної поведінки за столом, використовують доцільні способи споживання різних продуктів харчування. У групах є куточки чергових. Чергові самостійно накривають на стіл, прибирають посуд після їжі.

Я, як керівник прагну, щоб наш з вами заклад дошкільної освіти «Мрія», залишався тим місцем, де діти можуть фізично розвиватись, навчатись, виховуватись, реалізувати свої здібності, весело і щасливо жити та бути здоровими.

  

                                     Директор                                                             Дар’я ТІМОФЄЄВА